Post Terkini

Friday, November 26, 2010

mari bekfes nasi lemak

owhhh hari ni saya masak nasi lemak..nasi lemak utk bekfes en hubby..suh dia bawa bekal g keje..dekat umah makan donut ngan milo panas je.. bkn apa, saya rasa kalo perut masih kosong terus sumbat sambal nanti kita akan rasa pedas dua kali ganda.. ini base on my experience la.. iyela sebelum ni saya bekfes sama2 ngan dia.. pagi2 before dia pegi keje.. kalo buat mee goreng atau apa2 yg menggunakan sambal mesti saya rasa pedas..dia lgla saya tgk tak berapa nk masuk.. tp lepas tu bila saya makan lg, saya rasa cm biasa je..x pedas pun.so utk en hubby mungkin la dia rasa kurang pedas kot..iyela, dia bkn tahan pedas pun.. hehehe klakar je kalo tgk dia kepedasan.. sambil makan sambil garu kepala.. bila kite gtau dia mesti dia cakap macam ni 'iyeke? adake?'..klakar tul..bkkn dia perasan pun..
so utk nasi lemak kali ni saya buat sambal udang.. banyak jugala gula saya letak..utk hilangkan kepedasan dia..bkn apa, saya tak guna cili kering yg diblender sendiri... saya beli yg siap je..jenama PUTERI.. tp pelikla, dulu dia x pedas cm skrg..tp skrg ni, kite tumis la bape lama sekali pun tetap pedas dia x ilang..nak guna brand lain xsedap la plak..tp kalo guna yg ini en hubby xtahan plak..sian kat dia..dapat isteri mementingkan selera sendiri.huhuhu.. tp xpela, haritu masa kitorg shopping barang dapur dia yg rembat brand tu..so saya diamkan aje.. anyway selamat berbekfes.. saya bekfes sambil ngadap laptop ni haa.. masa ni jela dapat ngadap..
kalo 2 org adik saya bangun x dapatla nk pegang..lg2la adik saya yg laki..menyampah betul..kalo boleh 24jam nak online..tension betul..bila tegur tersengeh2 macam kerang busuk..menyampahh.. opps terlebey sudah.. k.titik.fullstop.abis cerita..daaaa

No comments: