Post Terkini

Wednesday, November 24, 2010

Sijil simpanan premium

smlm kuar ngan my sister n my brother.. tujuan utama: memasukkan syiling2 kami ke akaun masing2.. xdela banyak manapun tp cukupla utk menambahkan total kami kat tabung haji tuu..owhh saya masukkan syiling utk diri sendiri, en suami n my brother istisyad.. so haruslah dia pergi kan..kalo tak sape la yg nk bawa syiling yg berat2 tu kan..

dipendekkan cerita sblm tu kami singgah ke bsn..nk buat ape?? of coz la nk menyimpan..tp kali ni bkn syiling..tp duit rm1 x 123.. hmm selain syiling saya pun simpan gak rm1..xdela banyak sgt pun..tp at least adalah saving jugak kan dr xde.. hmm bila dh smpai kat kaunter then akak kaunter tu suggest saya amik spp.. spp tu sijil simpanan premium..hmm maybe dia tgk saya x pnh kuarkan duit dlm akaun tu kot.. so saya belila dlm 100 unit je..lagipun dia kata dividen dia lg tinggi dari kalo kita simpan dalam buku je..(0.3% je below rm5000) oleh kerana saving saya x smpi 5000 pun so better la saya amik sijil ni..tambahan lg setiap bulan ada cabutan bertuah.. sambil menyimpan sambil dpt rezeki..duit kat akaun x kan terganggu pun..
tp lepas tu saya ada la google ttg ssp ni..iyela nk tgk review org2 kat luar tu.ada yg kata spp ni judi sbb bergantung pada nasib..tul ker?? ntahla, saya pun x pasti.. tak berani nak kata lebih2 lgpun org biasa yg bagi dalil tu..kalo mufti atau alim ulama lainlah cerita.. lgpun, kalo dh kata haram mesti kerajaan dah x buat..iyela, bsn kan under kerajaan..

so 27 hb ni cabutan pertama buat saya..ada rezeki adala hadiah utk saya..kalo xde, saya x kisah sbb niat saya mmg nk saving pun..hmm satu malaysia nak cabut satu hadiah, so x perlula mengharap apa2.. apapun..menabunglah utk masa depan anda..


No comments: