Post Terkini

Friday, December 3, 2010

My family

Yeee..ini adalah keluarga besar kami.. Diterajui Raja dan Permaisuri kami.. Samilan Kastami dan Mahnun Sutan.. Thanks Allah because give us chance to have a great parent like them.. Dulu masa kecik2 kami kakak2 yang paling besar selalu bersungut sebab adik beradik ramai.. tp rupa2nya ada hikmah disebaliknye.. Kami membesar dengan sihat dan sempurna.. abah mmg seorang ayah yg bertanggungjawab.. x pernah kedekut bila melibatkan pelajaran anak2..mcm tu jugak mak.. sanggup menjaga dan memasak utk kami..dulu kalo nk tolong mak masak, mak mesti minta tolong suh belajar..hasilnye alhamdulillah..masing2 menjadi orang berguna..biar x sehebat menjadi seorang perdana menteri, biar gaji x mencecah 5-6 angka tp kami boleh berbangga dengan kerjaya masin-masing.. Sekarang dipersembahkan...

Yang pertama2 sekali kenalkan along saya.. Teany Noor.. lahir pada 12.03.1976..my big bos.. dalam famili cakap dia ngan angah je yang kitorang kna dgr.. konon2 sumenye betulla..huhu..along saya ni kelulusan Uitm Shah Alam.. apapun, kami adik beradik amat berterima kasih pada dia.. sbb diala yang banyak membantu abah dalam membesarkan kami..bayangkanla tanggung adik-adik seramai 9 orang.. dia amik ijazah pun luar kampus je..thanks along..owhh yg sebelah tu husband dia.. abang Bilal.. haa bukan Bilal kat masjid ehh..tp mmg namanye cmtu..
Yang ni plak angah saya.. Nama dia Muhammad Fudhail.. lahir pada 09.03.1978.. besar kan dia?? huhu dulu dia x macam ni..slim je..pas abis belajar mkn tdo mkn tdo...tu yg hasil dia mcm skrg..kalo nk tau angah saya la yg paling byk tukar tempat study..uitm,kolej, institut sume ada.. tp akhir sekali kekal gak smpi abis kat IKM..ntahla dia tu..kalo dia x minat sesuka hati dia je nk quit..main blah mcm tu jek..skrg ni amik pjj dekat Open Universiti..smbung Diploma..nama kakak ipar saya Suriawati..anaknye plak Zahrah Insyirah..huhu perangai si Zahrah ni mmg sebijik ikut papa dia..
kakak saya no 2.. Harteany, tp kat umah panggil k.lang je..lahir pada 24.04.1980 dia kawen sama gak cm saya..masa umur 24thn..skrg anak dah 3 dah pun..ramai orang yg x caya anak dia dh besar..masing2 mesti cakap badan dia cantik lg..ouchhh jeles i tau... tp masa zaman muda2 dulu dia ramai tul peminat..dr zaman sek rendah.. nape?? x caya?? saya kan adik bawah dia..so saya taula...anak yang sulung nama Rohadatul Aisy, kedua Umar Zahrab n lasy Adif Zakuan..hubby dia lulusan Uitm sama fakulti ngan k.lang..tp lain kos..cuma jodoh diorg dtg di luar kampus.. masa msg2 dh abis blaja..opps saya x kenalkan abang ipar saya lg.. Nama dia Romi Rohizat tau..tp panggil abg izat je...
yeehaaaa.... sampai gak giliran saya.. ok my fullname..Muzaiyanah.. lahir pada 03.07.1984..Dh kawen dah pun.. 24 Dis ni genapla 2 tahun.. anak??? hmm lum rezeki lg..doakan saya tahun depan eh..nk jugak pegang anak sendiri.hhuhu..Saya knl en suami dulu masa kat sek.. Ok saya graduate dr uitm n usm..en hubby ngah smbg degree dia kat UTMKL..harap sgt masa konvo nanti saya dh ada baby..leh tgk daddy dia konvo..oppss terlebey sudaaa...
haa yang ni my twin..of coz la DOB pun sama.. kalo saya diorang panggil kak kembar.. yang ni plak diorg panggil dik kembar..hahaha dulu masa ngah membesar jadi remaja malu la jugak..suh mak tukar nama.. tp x bolehla..kekal jugak nama tu..owhhh yg kat sebelah tu husband dia..kenal masa sama2 study kat Utem dulu..kami nikah selang sehari..sanding hari yg sama.. sekarang dia ngah preggy..now keje kat Batu Pahat as plv..kira mengajar jugakla..tp hubby dia kat banting..kira PJJ la..tp xpe, keje gov ni sng nk transfer
Yang ni adik lelaki bawah saya.. Nama dia Muhammad Makhluf ..D.O.B on 20.12.1986.. Muda dua tahun je dr saya.. Sebelum ni dia keje kat Air Asia..tp skrg ni dah berhenti. duk ngan mak kat kg.. Mak kata masa dia kecik2 muka dia cm mat salleh..mata pun biru..tp skrg dh xla..dia ni x banyak cakap..hmm pas ni dia akan keje ngan abah.. berharap sangat rezeki dia ni murah..Aminnn..
Muhammad Istisyad lahir pada 14.04.1989. Besday dia sama ngan besday my fren..Siti Hudzma..Anak lelaki paling manja ngan abah.. Nak apa sume dapat..geram je kitorg masa kecik2 dulu.. Iyela, dulu dia sakit jantung..tu yang nk apapun sume dapat.. tp skrg dah ok kot..harap2nyela..sekarang duk ngan saya n hubby kat S.alam ni.. Tengah buat Diploma kat KLMU.. kos apa tah.. multimedia kot..
Haaa.. yg ni Haswani.. anak paling pintar dalam family..(Banggala tu aku up ko).. Sekarang ni dia kat UniKL Ipoh amik kos farmasi..Paling banyak berahsia masa kecik2 dulu.. Skrg ni kalo cakap sket ngan dia mesti nk nangis...hahaha..ntahapa2ntah.. Tp saya tgk kat blog dia bkn main becok plak dia menulis...Opps.. dia lahir 31 Mei 1991.. Tua setahun dari adik saya kat bawah ni..dulu kecik2 selalu kna buli ngan si Fidah...kesian betul kat dia.. Kurang kasih sayang la kiranye..huhu
Yg ni plak Alfidhdhah.. panggil Fidah je..banas baran ni.. tp cm pelik je ramai plak yg minat kat dia.. myb gaya ni cm jinak2 merpati kot.. Lahir pada 14 Okt 1992..Skrg ni study kat Politeknik Port Dickson.. tp dia ni rajin mengemas tau..dia x la berapa pandai dalam family tp rajin..buktinya SPM dia dapat 1A..xdela membanggakan pada orang lain.tp sbg kakak saya berbangga dengan dia sbb x target pun dia blh dapat result cm ni.. Maybe berkat dia rajin study la.. AlhamdulillahMy youngest sister: Nurfarahin Muzhny.. lahir pada 1 Jun..selang sehari dgn kakak dia Wani(31 Mei) dulu2, selalu sakat dia smpila dia nangis.. hehehe tp dia ni manja terlebihhh.. malas pun terlebih.. masa sy nk kawen dulu dia ckp dgn Wani lebih kurang cmni "aku x suka kak kemba kawen..ko pun wani jangan kawen...nanti xde orang nk manjakan aku"...hahaha..blh plak camtu..dia pun kuat melaram tau..dr kecik dah nampak.. tp tang belajar malas..bila kna tegur mesti majuk..huhu skrg dh 15 thn..thn depan naik form 4 dah..harap2 elok la resultnye nanti..

Our besday :

Abah : 20.06.1953
Mak : 11.05.1955
Along : 12.03.1976
Abang Bilal : 01.08.1968
Angah : 09.03.1978
K.sue :21.04.1978
Zahrah : oppsss..lupa plak..nanti i update ekk
K.lang : 24.04.1980
Abg izat : 02.10.1979
Aisy: 01.07.2005
Umar: 13.02.2007
Adif : 10.07.2008
me: 03.07.1984
en.hubby: 01.02.1982
dik kembar : 03.07.1984
ise: 11.03.1984
maluh: 20.12.1986
isyad: 14.04.1989
wani: 31.05.1991
fidah: 14.10.1992
adik: 01.06.1995