Post Terkini

Sunday, January 16, 2011

Laksa Penang

laksa penang

menu saya semalam utk mkn malam..hmm dah lama x masak lasak..hampir 7 bulan gak la sejak pindah s.alam ni.. kalo tak atleast sebulan sekali mesti buat laksa. tp sejak my bro duk sekali dh x pnh masak dah sbb dia x suka laksa.. owhh lupa plak saya pnh masak sekali.. masa kwn2 sek dtg bertandang hari raya..itu jela pun..hmm hari ni masak nasi ayam plak.. nanti saya update eh pic nasi ayam saya.. hmm nasi ayam pun dh lama x buat.. masa jadi isteri pjj dulu kerap la gak buat nasi ayam.. kiranya cuti kali ni saya dua2 saya masak.. hmm nasi ayam en suami yg request.. maybe sbb saya dh lama x masak kot.. laksa ni sy yg nk buat.. tp kali ni rasanye xseperti sebelum2 ni.. en suami pun kata gtu.. saya rasa mungkin sbb kali ni saya guna cili kisar jenama lain kot.. sblm ni saya guna PUTERI.. apapun, saya bg 3 bintang utk laksa saya kali ni sbb x memuaskan hati saya..

6 comments:

Anonymous said...

>> muzai, apesal suma ko masak mesti nmpak sedapp..hehe
>> azhar suka makan laksa tapi smpai arini aku tak pernah buat, sbb tak reti..nk makan laksa mesti beli je kt kedai..huhu

aizyan said...

sng je azu: rebus ikan kembong/sardin +asam keping n garam.. then hancurkan isi ikan. blend tulang2 dia.. masukkan dalam air rebusan td..jgn lupa tapis tau tulang2 tadi.. pastu masukkan cili kisar, bunga kantan ngan daun kesum..dah siap

BUNGA said...

As salam..
nampak sedap laksa tu. dah lama saya tak makan.. pos sikt ke UK ni bleh? hehe..

aizyan said...

boleh je..tp takut plak x lepas je smpi sana..bukak2 dah basi..huhu.. salam kenal:)

Anonymous said...

>> thanks muzai, nnt satu ari aku try..tapi tak tau ler bila...hehe
>> tapi selalu rasa masam2 tu letak apa?

aizyan said...

masam2??hmm letak asam keping la..dlm 2 3 keping(kalo akula)..tp kalo x puas ngan rasa masam tu masa nk makan tu letak la limau kasturi sket