Post Terkini

Thursday, June 2, 2011

Banyaknye hutang aku...PTPTN oh PTPTN

PINJAMAN 1(RM)
1. BAKI AWAL PADA 1HB JANUARI 2011:15,128.19
2. BAYARAN PINJAMAN / PELARASAN SETAKAT MEI 2011:(0.00)
3. BAYARAN BALIK PINJAMAN / PELARASAN SETAKAT MEI 2011:(1,005.30)
4. BAYARAN BALIK PINJAMAN MELALUI FPX:(0.00)
5. KOS PENTADBIRAN TERKUMPUL TAHUN SEMASA SETAKAT MEI 2011:184.68
6. BAKI AKHIR PADA MEI 2011:14,307.57
PINJAMAN 2(RM)
1. BAKI AWAL PADA 1HB JANUARI 2011:15,070.00
2. BAYARAN PINJAMAN / PELARASAN SETAKAT MEI 2011:(0.00)
3. BAYARAN BALIK PINJAMAN / PELARASAN SETAKAT MEI 2011:(0.00)
4. BAYARAN BALIK PINJAMAN MELALUI FPX:(0.00)
5. KOS PENTADBIRAN TERKUMPUL TAHUN SEMASA SETAKAT MEI 2011:162.50
6. BAKI AKHIR PADA MEI 2011:15,232.50
BAKI KESELURUHAN PINJAMAN PADA MEI 2011:29,540.07

PTPTN PTPTN.. hutang dengan ko ni menyesakkan hidup aku ler..tengokla tu sampai nk menjangkau 30k.. gila banyak.. tp aku tak pernah serik.. dah amik satu loan tambah lagi satu loan.. nak buat macam mana.. nak harap loan PAMA manala diorang mampu.. so sebagai jalan alternatif haruslah meminjam kepada anda kan.. nak pinjam JPA masa degree dulu tp terlepas la plak.. so teruskan dengan anda jugakla..

Apapun tetap nk berterima kasih jugakla pada anda, sebab tanpa loan dari tak mungkin aku jadi seperti sekarang.. alhamdulillah dapatla menggunakan loan tersebut untuk kepentingan belajar, berjoli, dan saving juga.. Alhamdulillah dapatlah juga bantu adik beradik yang memerlukan masa tu.. n dapat juga bantu aku menyumbang utk barang2 kawen aku haritu..

walaupun ramai yan marah kat ko (sama gak ngan aku).. mana tak nye.. kata nk tolong siswa siswi tp kena caj perkhidmatan smpi 3% tu apa kes.. belum lagi pinjaman rm15k tp kna bayar RM16.5 k.. tp nak buat macam mana kan.. korang kan nak untung juga.. huhu.. takpela, redha je..

owhh ye haritu korg ada buat program ujrah kan... ala yang tukar caj perkhidmatan jadi 1% tu.. mula2 memang nk apply, tp bila dgr cite2 di sebalik ujrah ni maka tak jadila ye.. so utk bebas hutang ko ni aku dh buat potongan gaji.. alhamdulillah pinjaman satu akan settle lebih kurang 4 tahun lagi.. tp utk pinjama dua akan start lepas pinjaman satu settle... tp alahai, mesti pinjaman 2 aku dah bertambah nilainye kan.. iyela, kena caj perkhidmatan bagai..

Apapun aku redha jela.. sebab malas asyik teringat kat ko je.. malas nak ada komitmen ngan ko.. nak cepat habiskan kontrak ngan ko.. ok tata PTPTN.. semoga kita cepat BERPISAH .... :)



No comments: