Post Terkini

Thursday, August 11, 2011

Rezeki

Alhamdulillah tahun ni tahun ke3 berpuasa sebagai isteri orang.. Tahun ni juga banyak berita2 baik untuk saya dan suami.. kami capai target beli rumah, suami dapat naik pangkat dan beberapa kali kenaikan gaji.. saya lulus induksi dan skrg sedang berkira2 utk rumah kedua..Alhamdulillah saya bersyukur untuk semua itu..

Cuma sehingga hari ini masih tertunggu2 rezeki yang satu itu.. Iye, selalu en suami akan baca blog ni dan dia juga akan pantau apa yang saya tulis.. apa yang dirasa x sesuai akan disuruhnya ubah.. sebab tu jarang rasanya blog ni cerita tentang luahan perasaan.. iyela, orang lain nk baca kan.. macam x elok plak nak cerita kisah2 sedih..huhu

sehingga hari ini, masih seperti ini,,masih berdua..belum bertiga..setiap kali bendera merah berkibar hati ni pasrah je.. walau tak separah awal usia perkahwinan, tp di sudut hati tetap terhiris.. tapi tetap rasa diri ini masih disayangi.. Buktinya.. setiap kali saya sedih mesti akan terbaca ayat2 atau surah2 yang membuat diri ini tersedar.. ataupun kisah2 yang membantu kdiri lebih kuat.. alhamdulillah..

cumanya, penantian itu satu penyeksaan kan..semua orang pun x suka penantian..tp saya percaya masa saya akan tiba cuma waktunya belum pasti.. mungkin sebab rezeki saya yang lain lebih mudah utk dicapai.. jadi saya diuji utk yang ini.. sementara menanti zuriat sendiri dapat juga bermanja2 dengan anak buah..xpelah..lagipun walau usia perkahwinan bakal menginjak 3 tahun, tp hakikatnya saya baru melalui 4 period cycle..so ibarat pengantin baru la kan..hehehe sampaikan cikgu sekolah pun ada tersilap ingatkan kami pengantin baru..kira ok la tu kan..
apapun minta kawan2 doakan saya dapat rezeki yang satu ni ye..yang sangat dinanti oleh semua pasangan.. amin


5 comments:

Ana Suzana said...

Moga rezeki menimang cahaya mata akan di makbulkan oleh Allah.. kita hanya berusaha dan berserah aje.. Selebihnya hanya Allah yg tahu.. tahniah juga kerana sentiasa di murahkan rezeki.. nampak kan yg Allah masih sygkan kita.. dia bg kesedihan tp dlm kesedihan ada kegembiraan yg di berikan-Nya..

muzai said...

ana: thanks ana ( x tau nk panggil akak ke tdk, sy 27 thn).. selalu jenguk blok ana..sekali tu ana private blog..frust je x dapat baca.. sekali lagi masih ye..doakan saya ye

Redza Norza said...

nie semua dugaan..Allah tak kan menguji umatnya kalau tak tabah dan sabar menghadapi dugaan..setiap manusia akan diuji dengan pelbagai dugaa...apa yg muzai rasa skrg baru jer permulan dalam perkahwinan..macm kita nie dah banyak pengalaman dan bermacam dugaan dan berkat doa,kesabaran dan ketabahan sehingga hari nie kita masih teruskan hidup dengan sendiri..

Ana Suzana said...

ana 30 thn sudah.. hehehe

muzai said...

redza inn : thanks..yee semua tu dugaan.. biar kite selalu ingat Dia

k.ana: umur 30, anak 3 tapi awet muda..jeles je...muda remaja lagi muka akak