Post Terkini

Wednesday, December 21, 2011

2011

Lagi beberapa hari je 2011 akan melabuhkan tirai.. 3 hari lagi adalah anniversary kami yang ke-3..hmm pejam celik pejam celik usia perkahwinanpun dah berganjak..umur pun makin tua.. Macam manapun Alhamdulillah dengan segala nikmat yang diterima.. Perancangan Allah itu adalah yang terbaik..

Tahun ni pun ramai kawan2 seangkatan yang dh mendirikan rumah tangga..tahniah u all.. Sangat terkilan sebab rasanya xde satupun yang dapat dihadiri..sob sob sob...:-( bukan mengelakkan diri tapi mengikut jadual en suami..even ada yang kata boleh pergi sendiri tp rasanya x manislah kalau tanpa suami di sisi..ntahla pandangan masing2.. Even balik kampung pun saya mesti balik dengan suami..rasa lain mcm plak kalau berpisah..korang plak mcm mana? Hmm tp kalau pjj tu feeling dia lain sket kan..alah bisa tegal biasa..sbb saya penah melaluinya. So kepada kengkawan yang saya x dpt menghadirkan diri ke majlis bersejarah mereka mohon maaf banyak2.. InsyaAllah after 2013 dapatlah kami melangkah ke mana saja ka,ki nak pergi..

Tahun ni juga kami berjaya membeli satu unit flat di tgh bandar shah alam..Alhamdulillah perlaburan yang berbaloi.. Xdela rasa berat hati nak mengeluarkan duit setiap bulan utk rumah sendiri..kedudukan yang strategik juga memungkinkan kami mendapat pulanga yang berbaloi di masa hadapan..insyaAllah.. Dan juga saya telah disahkan jawatan..sgt seronok..thanks god.. Dalam pada fail saya dikatakan hilang dan dokumen yg paling lambat dihantar tp orang pertama yg mendapat status pengesahan.. Syukur x terhingga.. Dan skrg ni saya dalam proses membeli rumah kedua, insyaAllah kalau xde aral melintang dan pinjaman perumahan diluluskan dalam ogos 2013 siaplah rumah tu..rumah xdela sebesar mana pun yg penting daptla rumah atas tanah..senang kalo adik beradik dtg.. Dan harga pun sgt2 berpatutan kt shah alam ni..dalam 170k+++... Oklah tu kan cuma x bolehlah nak impikan rumah yang luas sgt atau double storey...ohh saya x jadi beli kat melaka sbb bila difikir2 kerjaya en suami dh bertapak kat sini so agak susah la kalau dia nk dpt kerja sana plus kami pun dah serasi dengan shah alam cuma rumah yg kami pilih adalah dipinggir shah alam.. Tp saya agak suka dengan lokassi dia sbb berada di dalam kawasan kampung..rasa duduk kt kampung plak nanti..seronok2...

Tp dalam pada itu ada juga yang masih belum jadi milik kami..rezeki zuriat.. Hmm utk kali ke2 saya disahkan endo saya tumbuh balik.. So what to do? Pasrah sajela..masih berusaha utk conceive tp redha saja..berserah aje.. Hmm kali ni dr suggest laparoscopy..saya pilih je mana yang terbaik..cuma kali ni xnak operate kat private even ada insurans..saya tunggu goverment hospital je.. Senang sket kot2 lepas ni kalau doc nak buat iui ke, ivf ke apa2 je yg berkaitan utk dapatkan baby..murah pun murah jugak...hehehe.kami laki bini bukannya gaji besar pun..

See hidup ni ada pro n kontra nye kan.. X dpt yang ini Allah bagi yang lain plak..Alhamdulillah.. Walau kadang2 rasa stress, kadang2 rasa kecewa inilah namanya hidup..warna warni kehidupan..

Dan tolong hentikan statement serupa ini " dia xde komitmen lg..bolehla", atau " xpela, belum ada anak lagi".. hehehe ada yang terasa ke? Bukanlah, bukan korang yg bercakap..ini adalah ayat2 dr kwn2 terdekat.. Hmm ntahla, kdg2 pelik juga ngan manusia ni..semuanya nak letak alasan kt atas org lain..hehe same to me gak.. Tp selalunya saya mmg dh standby ngan ayg yg diorg nk.." saya belum ada komitmen/baby". Opss terlebih sudah..tp itula bila bab2 yang nk mengarah ke alasan xde baby mmg saya agak panas hati sket..ok full stop..

So itu je kot utk cerita 2011 ni.. Ke ada lagi ek? Hmm xpela nanti kalo ada lg akan ditulis next entry ye..

***sejak2 ada galaxy tab ni en suami rajin nk tgk update terkini my blog***

1 comment:

Anonymous said...

insyaallah..ade rezki baby pasni. aminnn