Post Terkini

Tuesday, November 27, 2012

durian crepe

sekarang ni sibuk orang duk bercerita tentang durian crepe.. Aku pun terjebak sama.. Kebetulan pulak BIL dtg sini bawa durian sgmt, mmg org kata pucuk dicita ulam mendatang la kan utk try resepi baru yang glamer sgt ni..So gigihla mlm tadi membeli bahan dan melempeng... Nak jadi cite, whipping cream tu aku beli yang uht punya.. Hahaha nampak sgt jrg membaking ye... Telefon my sis dia kata sepatutnya kna beli non diary whipping cream..pulak tu rupa2nya dia jual kat kedai kek je..hahaha.. Nampak sgt x tau langsung pasal dunia desert ni kan.. Pastu plak my sis ckp kalau whipping cream yg kitorang beli tu x payah pukul lama2.. Aku pun ok je.. Tp tetiba bila tengok dia dah macam kental terus lupa arahan.. Aku pukul lagi kuat..sekali tengok jadi berketul2 plak..hahaha mmg fail. Kalau masuk master chef mmg out dah ni. Pastu tpon my sis minta tips lagi sekali alhamdulillah menjadi jugak.. Cuma dia xla segebu kalau pakai non dairy tu...

so inilah hasilnye.... Gabungan 3 warna yang ada kat umah.. dapatlah buat dalam 12 ketul..pagi tadi dah ngap 2 ketul.. Cuma persoalannya skrg.. Apa yg heaven sgt ye makan durian crepe ni.. Bukanlah aku nak kata x sedap langsung.. Sedap tu ttp ada cuma ciri2 keistimewaan dia aku x jumpa.. Bila makan tu, aku rasa mcm "ok sedap jugak" pastu em mcm ais kri durian pun ada, pastu " mcm cicah ngan kuah durian je".. Itu jela yg aku rasa.. Lain2 perasaan mmg xdela.. Tp mmg sesuai la kan utk minum petang sbb dia sejuk2.. Ntahla, nak kata aku bukan penggemar durian rasanya family kitorang mmg hantu durian.dulu kecik2 mmg abah akan beli 2 guni besar durian..siap boleh bahagi sebiji sorang lagi..yang balance kitoranh makan ramai2.. Sekali hadap je kot.. Pendapat peribadi aku, makan durian yang asli lagi heaven kot.. Plus maybe sbb aku kurang gemar ngan jenis2 dessert atau kek kot.. Sama jugak masa demam red velvet..pun rasa biasa2 je..tp kalau pavlova itu mmg aku gemar.. So pada sesapa yg pernah rasa keenakan durian crepe ni cuba cerita sket apa yang best...

6 comments:

AnneRaini said...

baru plan nak buat weekend ni sbb aku nak balik segamat borong durian..hehe

aku pun taklah rasa best giler durian crepe ni tp sbb aku suka cream so boleh layanlah.

Zurina said...

hehehe...org kt klau cream lebih...lg best...sejukkan smalaman dlm peti baru lebih nikmat. Tp sama mcm izyan...bg agak rasanya l/k makan durian jer...tp mgkin ada lemak bkrimnya ckit kot...;)pepun...salam kenal jugak buat izyan!...:)

Unknown said...

Salam kenal. Blogwalking sini.
Tula, teringin gak nak rasa crepe ni. Aritu ada kawan beli, komen dia sama mcm awak jugak, dia kata ok sbb durian so rasa durian so sedap lah ...hehee

Yati
http://mama-iloveu.blogspot.com/

Unknown said...

ada rasa ketayap tak crepe doyan nihhh...nak gak tau orang len buat camne...hehe

muzai said...

anne : itula pasal..tp penangan alam maya ramai yang respon baik, tu yang ngidam tu..tp pas ni xdela aku nk buat lagi.. x feel la.hehehe

zurina : hmm betul kot, cream tu mmg bagi rasa berkrim..tp rasa durian yang menguasai..

yati : itula, lain tekak lain citerasa.. cuba yati beli, pastu share feedback dia.. saya mmg rasa sedap..tp tulah rasa mcm saya tulis kat entry

mizz miaizzati: mizz dah pnh buat ker?? hehe x perasan plak..sebab ketiga2 kombinasi ni durian yang menang..heheh..rasa dia kuat

shark said...

ni dah mcm fenomena..
salam kenal dari saya