Post Terkini

Saturday, January 12, 2013

Pelaburan yang menguntungkan

Secara benarnya aku bukanlah jenis pandai dalam pelaburan.. dan tak kan berminat untuk adakan pelaburan terutama yang melibatkan nilai yang besar.. tp ntah bila aku  berminat sangat ngan emas.. sayangnya duit tak mencukupi.. iyela 10 gram gold bar pun dah bapa kan..
so kalau yang berminat utk melabur haruslah penuh ilmu di dada..kalau tak sia2 dan merugikan.. sebabnya kena sentiasa peka ngan jatuh bangun harga emas ni..
tp aku rasa simpanan emas sgt2lah sesuai  untuk mereka yang  tidak pandai menyimpan wang. sebabnya bila  korang beli emas dan korang jual dalam masa terdekat harga yang korang nak jual tu akan lebih rendah berbanding harga korang beli.. dan bila kite beli emas kita xkan nampak nilai duit kita..  pendapat aku la.. dan untuk permulaan dinar ngan dirham amatlah sesuai utk org yang ciput budget cam aku ni.. yang penting nilai emas akan meningkat saban tahun..



banyak lagi sebenarnya company yang jual gold ni.. tp kebanyakannya x berdaftar ngan BNM.. so sape2 yang berminat korang kena la selidik dulu company tu.. n make sure emas korang tu boleh dipajak di mana2..

2 comments:

Nudabuffy said...

Nak beli emas dan silver murah gi group ni kat fb

Emas ~ http://www.facebook.com/groups/gold.lotshop/

Silver ~ http://www.facebook.com/groups/silverlot.shop/

NAsihat ikhlas, hati-hati tgk page tu.. jangan sampai KETAGIH.. hahah.. saya dah terjebak..

muzai said...

hahaha.. dayah kite mmg dah terjebak pun.. tp stop dulu sbb nak buat treatment kan.. tp mmg betul, sekali beli terus ketagih.. tp ingat nak mula balik..huhu