Post Terkini

Sunday, March 9, 2014

MH370 pray for them

sejujurnya, aku tak tau apa perasaan aku sekarang.. aku bukan sape2.. cuma rakyat Malaysia yg mendengar kehilangan pesawat MAS secara tiba2.. tanpa pesanan tanpa isyarat..  mereka bukanlah orang yang aku kenal, bukan juga sahabat handai, saudara mara apatah lagi.. tapi jauh disudut hati, aku tak keruan.. memikirkan keadaan mereka di sana, mcm mana mereka hadapi saat2 mencemaskan sekiranya berlaku..

Memikirkan ketakutan mereka, memikirkan situasi mereka aku sangat2 empati.. Apatah lagi sanak saudara mereka sendiri.. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..aku yang bukan sape2 ni tertanya2 apatah lagi keluarga mangsa..

kepada kapten zahari, saya tahu kapten telah lakukan yang terbaik.. saya tahu kapten  amat menitikkan soal keselamatan.. saya selaku salah seorang rakyat Malaysia meyakini kebolehan kapten.. apa yang jadi adalah asbab.. bila mana Allah telah berkata " kun fa ya kun" maka siapalah kita untuk menghalang..

kepada kapten, co-pilot, crew n semua penumpang.. seluruh dunia mendoakan kalian.. walau di mana kalian berada kami doakan yang terbaik untuk kalian..

" ya Allah ya Tuhanku, Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang, tiada apa-apapun yang boleh menandingi kuasa-Mu. Ya Allah, sehingga kini kami tidak mendapat sebarang berita, Engkau berilah petunjuk kepada kami ya Allah.
Sekiranya sukar bagi kami, Engkau permudahkanlah
Sekiranya jauh dari pandangan kami, Engkau dekatkanlah
Ya Allah, jika Engkau panjangkan nyawa mereka, bantulah kami hubungi mereka
jika telah Engkau tetapkan ajal mereka, tunjukkanlah  jasad mereka
Ya Allah Engkau sejahterakanlah mereka walau dimana mereka berada..
Ya Allah perkenankanlah doa kami.. Perkenankanlah doa ibu bapa kami, perkenankanlah doa saudara mara kami. perkenankanlah doa sahabat sahabat kami. amin ya rabbal alamin...."

yakinlah kita pada kekuatan doa, yakinlah kita pada kekuasaan Allah.. selagi mana mh370 tidak dijumpai, kita masih ada harapan walaupun hanya 1%.. yakinlah sahabat, yakinlah umat manusia.. tetapi jika sudah tertulis telah sampai waktunya , sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.. Tiada satu apapun dapat menghalang Dia..


No comments: