Post Terkini

Wednesday, August 13, 2014

# Edisi Khas 2 : Raya punya cerita..

Sampai Jementah tak ingat pukul bape.. Tapi yang pasti sume dah ada kecuali family Pak Tam je.. Masa tu kak Nor ngah buat serunding daging. Ketupat plak tengah masak. Ngeh ngeh ngeh suka aku, terlepas dari buat ketupat  .. Anak buah yg baca blog  aku senyap2 sudah la ye.. Hahaha.. stress oo buat ketupat ni.. Dari kecik belajar tak pernah pandai..

So sebab rendang itik dah siap, bolehlah duk goyang kaki..hik hik hik..hehe takdelah, aku tolongla sket-sket mana yg perlu..Masa sampai tu, Uteh pun ngah pulun duk bersihkan babat. Babat ni memang kegemaran diorg adik beradik.. Anak-anak buah aku pun rasanya suka gak babat.. Aku je la macam errrr.. xpe kot.. Kalau suruh cuba pun terima kasih je la .. So menu berbuka Ramadan Terakhir kami ketupat, lemang, rendang itik, ayam masak merah, lodeh, serunding daging, kuah kacang, babat, apatah lagi.. Tapi yang penting pening aku ngan angah nak mengemas.. Tak tau mana nak letak lepas berbuka..
juadah berbuka, ramadan
Pak Andak 
Anak-anak buah suami, anak-anak buah aku jugak
Lepas berbuka rehat sekejap.. Pastu bersiap-siap untuk solat maghrib berjemaah. Kemudian yasin dan tahlil, solat isyak berjemaah dan bertakbir. Alhamdulillah.. Sebab tu aku kata dlam entry sebelum ni seronok je.. Sangat best ok.. Baru la rasa seperti meraikan kemenangan.. Last sekali sedikit ucapan dari ketua keluarga.. Oh ya, solat dipandu oleh Bang Man dan bacaan doa oleh Angah, anak Bang Man.

Siap ada yang terlentok lagi masa baca Yasin.. Sape la tu ye..hehhe 
Belah perempuan pulak
Cik Ayub baru pas bagi ucapan
Habis aktiviti..per lagi.. membakar duit mercun le kite.. Meriah sungguh la diorg ni.. Kalau kat serting, memang takde aktiviti bakar membakar ni.. Belah aku kurang keminatan sket.. Tapi kalau kat Banting, kampung abah memang hebat gak.. Alkisah berlumba2 diorg bakar mercun dengan jiran sebelah.. Gambar aktiviti bakar membakar, xde plak dalam album ni.. video ada, tapi sound plak xde.. tapi mmg havoc la.. 

Yeayyy esok hari raya...... 

No comments: