Post Terkini

Tuesday, September 23, 2014

#Trip family : Air Papan, Mersing (Part 2)

Yeayyy.. masuk hari kedua dah.. Bgn pagi ikut kak lang, along n kak su cari ikan utk BBQ. Owhh lupa nak cakap, ker dh gtau ekk .. Chalet tu disediakan tempat BBQ untuk setiap rumah ye.. Nak pergi kat jeti, nelayan x smpi lagi.. Kul 12 katanya baru naik sbb pagi2 air surut kan.. So kita singgah kat tepi jalan je la beli ngan peraih.. Tp xde masalah sbb sotong, udang, ikan , ketam semuanyalah segar yg amattt..

Sotong
Udang
Memilih2 hasil tangkapan yang diperlukan..
Aku biar je akak2 aku ni bincang pasal harga sini dengan Shah Alam.. Aku memang tak ambil port pun.. Hehe sebabnya selalu  bab2 membayar ni laki aku yg bayar n dia selalu lebih alert. Kalau aku pas bayar baru ckp " eh, apsal mahal?".. Hahaha sbb tu kalau bab2 harga ni aku percaya kat laki aku.. Bini dia mmg fail. Tawar menawar lagi hampeh..

Settle beli brg basah, kitorg pergi plak kat pasar basah Mersing.. Kat situ, beli la sayur mayur n ulam untuk mkn tgh hari nanti.. Ikan kan dah beli.. Senang cite malam n siang konsep nya BBQ..Sebabnya peralatan masak mmg tak disediakan.. Tp sayur kitorg masak gak.. Mujur angah n kak su bawak electrik cooker.. Pisau, kettle, pinggan  beli kat sana.. Huhu mujurla kan.. Owhh kat pasar tu jugak kitorg beli nasi dagang. RM 1 je sebungkus..serius sedap.. Pas balik, bekfes dulu.. n apalagi.. ke laut la kite ye..

Mandi laut lagi... syok ooo.. Nyaman je rasa.. Mak pun join sekali..


Masa ni mak malu2 lagi. Just celup2 kaki je..
Haa tengok..Dah berendam dah pun.. Hehe Tukang ambil gambar en somi.. Dia jadi putera lilin pagi tu..huhu.. 
Zahrah n aisy dipukul badai.. Suka je diorg.. Dibiar je ombak tu bawa diorg ke pantai.. Haishh jeles eh.. nak pelampung gak..
Haa tu dia.. Perebutan antara akak n adik.. Masing2 nak guna pelampung..saje je nak merehatkan badan.. Nk belajar renang la kengkononnya..hehe
Sebab mandi pun dah lewat, kitorang x lama sangat.. Yela dah panas kan.. Balik chalet bersihkan diri. Makan n tdo.. Oohh ye.. aktiviti kat sini just mandi pantai je.. Kalau korang nak island hopping ke, banana boat ke memang kat sini xde ye..

Aktiviti petang... mandi manda lagi.. saya suka saya suka..


Tengok pada susunan kasut ni tau dah family sape.. Haruslah kaklang n abg izat.. Family diorg ni memang proper tau.. 
Bergambar kenangan lagi sebelum mandi


Mak long melayan anak buahnye.. 
Hubby and wifey with si izz mengada..
Our big family..
Habis cerita mandi manda.. balik tu sementara tunggu budak2 mandi n giliran tuk aku, bersiap sedia untuk makan malam..  Lauknye simple je.. Sayur campur, sambil kicap, ulam n ikan bakar.. Alhamdulillah kenyang perut memasing.. Ikan bakar pun ada balance n terpaksa kitorg bawa balik.. Tak larat la hai nk perabih..


SAYUR CAMPUR
SAMBAL KICAP
ulam raja
ULAM RAJA
IKAN BAKAR, SOTONG BAKAR, HOTDOG..
Ohh terlupa plak, angah masak asam pedas ikan pe tah, n ada gak sup ketam..
Menunggu ikan tuk dijamah.. yang dalam aluminium foil tu sotong..
Habis makan, macam biasa menghiburkan hati dengar abang bilal menyanyi.. Sampai anak2 buah aku bergosip..

A: Bising la paklong ni nyanyi..
B: Aah kan.. tapi sedapp..

Haha aku x tau sape yang cakap, sbb yang dengar dialog ni en suami je..



Lewat malam plak, golongan lelaki termasuk abah aku bersiap sedia g memancing,, Perghhh joran angah aku.. tengok gaya memang mahal2.. Camne aku leh tau?? Sebab abah aku dulu pun kaki pancing tp alatan mancing dia xla sehavoc angah.. Hahaha tapi nan hado dapat ikan... En suami pun join sekaki for the first time.. Komen dia?? Memang feel la mancing ni.. 

Gambar diorg mancing memang xdela..  Aku buat apa plak?? Haruslah membongkangkan diri..Tdolaaa..

Ok..Habis cite untuk malam kedua aka malam terakhir..

2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

seronok nyer ;)

Unknown said...

sotong// udang tu nampak sangat fresh... sedapnyaaa!!