Post Terkini

Monday, October 13, 2014

Pemeriksaan kesihatan percuma

Short entry before ke sekolah.. Al kisah semalam kami pergi beli barang dapur di Checkers. Lepas bayar barang, kat luar tu ada satu meja ngan banner Pemeriksaan kesihatan percuma. Nampak plak lambang 1 Malaysia.. Tanya en suami dia pun cam berminat.. So apalagi kami pun menanyakan diri la..

Proses tak susah, dia ambil tekanan darah n suh berdiri kat penimbang . 

So hasilnye ialah ......

omizu
Sebelah kiri result en suami, yang kanan me
Kat bahagian umur 32/19 tu ialah umur en somi 32 tahun.. Tapi umur badan dia 19 tahun. Aku plak umur 30 tahun.. tapi badan 28 tahun. Waaaaaaaaaaa.... nangis.. lebih tua kot dari dia.. Pas tau ni mula la keluar ayat2 sentap..huhu sedih.. Systolik tekanan darah masuk dan distolik tekanan darah rendah. Systolik kami ok.. tapi distolik untuk aku rendah sangat. 56 je.. n bila dia tau aku keje cikgu lagila dia terkejut.. sebab yang dia jumpa cikgu mostly tekanan darah tinggi sebab stress.. Haha.. aku pun stress gak tp maybe sejak azali tekanan rendah kot.. Patutla selalu pening kepala.. 

Lemak dalam badan ngan organ dalaman aku ok.. Tapi en suami dalam organ dalaman dia agak tnggi.. 12.5 tu.. Bahaya gak la pada aku..Sbb aku pernah dengar orang kurus ni lagi bahaya sebab lemak tersimpan dalam salur darah n etc.. Cam dia la tu.. So lepas ni kena amalkan makanan yg seimbang la ye.. Haha selalu aku yang jaga makan sebab sakit aku ni.. Pas ni dia plak la kena ikut..hehe
omizu
Portable system sauna
So as a precaution, kami decide untuk try diorg punya sauna.. Rm 50 je untuk 3 orang. Tempoh dalam 15-20 minit je.. Kenapa kami ambil?? of course, satu sebab murah.. kedua sebab dia boleh datang rumah.. Nanti bila dah buat aku update lagi cite ni ye.. Tapi sekali sekali buat pemeriksaan kesihatan ni memang berbaloi.. kita tahu tahap kesihatan badan kita kat mana kan.. Ok daaa




1 comment:

sweet tooth said...

waaa...jeles tgk BMI 20an ni...huhuhuu...