Post Terkini

Tuesday, March 17, 2015

Dragon fruit juice slurpppp....

Slurppp slurppp.. sedap sehingga menjilat anak tekak.. Sedapnya la hai jus buatan air tangan sendiri.. So yummy.. Kali ni aku buat jus dragon fruit.. 100% tanpa air untuk segelas jus.. memang super duper so yummy beb..  Aku buat versi aku je.. Main campur2 je buah and bahan yang ada.. Moga2 makin sehat la organ dalaman aku ni.. Cehhh poyos.. padahal baru sehari je buatnye.. Ko tengoklah nanti buka sekolah..semua ntah ke mana..

dragon fruit
ini memang 100%  jus asli tanpa campuran air kecuali anggur , madu, n pati delima
buah naga
Kasi close up sket.. smooth gila kan.. Sedap banget..

Oklah meh.. nak share resepi sikit.. Senang jahh buatnye..

Bahan2 :
1 biji buah dragon fruit
segenggam seedless grapes
1 sudu pati delima gulsan
1 sudu madu..
Kemudian korang blender kan  je semua bahan. Kalau nak juice korang smooth je leh la guna blend khas untuk juice tu.. Hasilnye cam gelas diatas.. Dan kuantiti yang terhasil memang cukup2 segelas jus.. 

Tapi serdak dia aku sayang nak buang.. So aku blend lagi sekali bagi halus.. Kali ni aku tambah 3 sudu gula plus dengan madu serta air.. so terhasillah lagi satu botol jus.. masukkan dalam freezer bagi sejuk dulu n minum.. cubala try tak kecewa pun.. sebab sangat sedapppp...

No comments: