Post Terkini

Thursday, December 15, 2016

Annual Dinner FM Magnet di Gold Coast Morib

Sabtu lepas 10/12/2016 kami bertiga berangkat ke Gold Coast Morib.. Check in jam 3.00 ptg tapi disebabkan ada majlis tunang cousin aku kat Banting so terpaksalah lewat sikit smpai.. Lebih kurang 3.30 ke pukul 4.00 kot sampai..

Tujuan utama bukan nak bercuti2 sebab jadual dah disediakan pun untuk kitorang..Ni pun sebab join encik somi punya annual dinner company .. . So petang tu cuma aktiviti bebas je.. Kot la kan nak main taman tema air.. Tapi kitorang x mandi pun..First sebab mira selsema, 2nd sebab dalam bilik ada jakuzi... Hahaha baiklah lepak mandi jakuzi.. Lagi privacy..Hihihi.. Dalam kul 7.00 dah ready untuk bersiap plak.. Tema nya adalah tradisional..

Mira with Kadazan outfit..
 Jenuh nak mencari baju mira ni.. Last2 teringat ke adik aku..Suh dia tanyakan mak mertua dia.. Alhamdulillah mujur ada..Sedang elok plak tu.. Ummi pun cadang nak pakai gini gak tapi so seksi plak..hehehe..

Kami dengan busana masing-masing..
Huhu tak ramai pun yang pakai ikut tema betul2 macam kitorang.. Bak kata en somi dalam 10% je selalunya..Hahaha aku plak sebab tak penah ikut dia nya annual dinner ingatkan wajib..sebab memula nak pakai baju kebaya je tapi dari gaya dia explain tu cam wajib pakai je so gigihla aku mencari.. Kredit tu k.aween  sebab bawakan jumpa chua sewa baju.. Tema kami laki bini pakaian tradisi perak..

Majlis macam biasa dimulakan dengan ucapan dr VVIP.. So lepas tu persembahan lagu dari kumpulan Pali-pali kalau x silap telinga aku mendengar.. Sambil-sambil tu aktivti jamu selera.. Huhu tapi aku xde selera pun sebab lepasni kena jadi juri Mascot anak-anak kakitangan plak.. Huhu mula2 x mau jadi tapi en somi suruh jadi sebab dapat power bank katanya so aku ikutkan je la.. Memula aku ingatkan aku malu haha aku kan penyegan orangnya tapi nan hado.. Sebab kat situ yang aku kenal cuma en somi ngan mira je..Hehehe..

Mengambil markah untuk peserta.. Kena berdiri kau...

Budak ni berani..Suka aku..confident level tinggi..

MD pun sporting nak berlawan ngan ninja..

Gambar penuh kami.. 
Songket encik somi tu pun dah nak terlondeh dah dikejekan mira.. Ialah budak aktif terpaksalah abi dia berkejar sana sini ..Hehe mujur juga malam tu mira nak ngan en somi.. Kalau ngan umi mau senget benget tudung sume.... Dia dah ngantuk sangat tapi x mau tido.. So nak berdukung je atau biar lepas. Suruh duduk kat kerusi pun x mau..

Huhu sesi cabutan bertuah encik somi dapat RM120 je..Alhamdulillah.. Grand prize RM 1000 ngan RM2800 xde ong plak malam tu.. Cabutan bertuah semua versi duit. Rezeki kami malam tu menang pakai terbaik.. Dapatlah voucher RM200 Isetan.. Alhamdulillah..

Alhamdulillah..rezeki jangan ditolak.. Berbaloi-baloi melaram bagai..

Dinner dah habis barulah teringat nak ambik gambar berdua.. Mira dah termenung atas katil ngan botol susu.. Tp tetap tak  mau tido..

Cenderahati jadi juri.. Bertuah badan..Alhamdulillah..
Balik dinner berendam lagi.. Tapi sekejap je sebab nak kemas barang2 lagi..Iron baju bagai takut esok kesiangan x sempat nak buat..  Conclusion nye mujurlah event en somi, kalau sekolah aku jangan harap nak pakai.. Tapi kali ni jelah..next time 3 tahun lagi tak taula nak pakai lagi ke tak..Huhu sebab dah nampak sendiri kan tak ramai pun yang pakai..Hahaha.. Ok next..ready untuk sukaneka plak esok pagi..

No comments: