Post Terkini

Tuesday, December 6, 2016

Reunion 1KRK4


Alkisahnya,, Bebudak ni kata nak buat reunion kelas lepas exam hari tu.. Almaklumlah kengkonon tahun depan dah tak jumpa..Diorang semua dah ke pagi.. Nak jadi senior..Kihkihkih...  Masa form 1 aku jadi mak diorang.. Sepatutya form 2 ni juga jadi mak diorang tapi sebab aku kena jaga kelas SPA-21 jadi kenalah take over kelas lain.. So ada la sorang tu asal jumpa je kata aku x sudi nak ajar 2KRK4. Aduhaiila... bukan tak sudi tapi SYMP.. 

So Khamis lepas terlaksanalah hajat bebudak ni bertempat di Dominos Seksyen 13.. Hehehe diorang belanja..Cikgu is kedekut.. Nanti kalau cemerlang PT3 baru la blh belanja. Semangat berkobar2 aku ngan mira nak jumpa diorang ni alih2 bila sampai eh eh eh mana gegirl... Sorang pun haremm tak nampak muka...Patutla bila kat wasup senyap je yang perempuan.. Dah tu diorang ni pun senyap je kata pempuan x dapat join.. Takut lerrr tuuuu aku x jadi join.. Hahaha tapi kalau aku tau mmg x jadi la nak join pun..

Bebudak ni semua aku sayang.. Form1 dulu kemain comel.. rendah je aku tengok. Diorang dah form 2 ni pun rasa sama tinggi je sekali bila bergambar.. Makk aiiiii aku yang paling rendang.. Nampak gemms plak tu.. Ilusi optik je tu sbb baju jalur2 kan. Kan kan kan ???

Dari kiri Ahmad Danish.. dulu pengawas, akula guru pengawas dia. Sekarang dah jadi pelajar biasa.. Malas nak jada disiplin ler tu..Hehe tapi aku tengok bila jadi pelajar biasa makin elok plak perangai..Masa mula2 letak jawatan je ada serabai sket..Hehehe

Sebelah dia Daniel Hakim.. Sopan je budak nye..mengikut persepsi mata aku la..Ringan tulang pun ye gak. Hensem of coz la..Tapi cam xde peminat je..Ker aku x tau?? Hahaha..

Arjuna Putra.. Bijak budaknya.. Berkawan ngan geng2 malas ni pun dia boleh maintain result.. Sebabnya bila kawan2 buat lawak dia senyum je.. Dalam kelas nampak fokus compare ngan kengkawan lain.. Main je kejenya..

Shameen Eusoff.. Monitor kelas aku dulu.. Ramai kengkawan dia kata dia ni samseng sek rendah dulu.. Suka membuli..Tapi kalau aku panggil je terus jawab..'Ye cikgu', "Baik cikgu','Ok cikgu', 'Boleh cikgu' .. Kalau kena gertak sikit mulalah terkulat2.. Yang peliknya ada student aku 2 Gigih tanya " Cikgu, Ucop student kesayangan cikgu ye".. Aku macam erk hmmm.. Kesayangan kah?? Tetiba terfikir mcm mana bebudak ni menilai pelajar ni fav cikgu atau tak?? Aduhh.. Memang la aku sayang..Tapi kalau nak kata kesayangan tu x adillah untuk yang lain.. Lain budak lain perangai..so cara kita layan memasing  mestilah x sama kan..

Baju hitam lengan panjang ni.. Alif.. Haa yang ni king air mata ni.. Senang sangat keluar air mata..Aduiila nak marah pun tak reti..sebab penuh dengan drama dia ni. Sekali aku cakap berpuluh kali dia jawab... Memang berperang mulut je ngan dia ni sampaikan si Ucop penah cakap dalam banyak2 cikgu dengan aku la Alif ni x boleh menang.. Hahaha loyar buruk banyak sangat si Alif ni.. Sampaikan kalau dia bercakap tu aku x leh nak percaya sebab selalu terkena.

Last sekali Zakry Arash..Dia ni masa form 1 banyak senyum je.. Tapi dah naik form2 kemain plak banyak cakap.. Baru kehilangan ibu tercinta tahun ni.. Tapi aku kagum dengan dia, kalau aku belum tentu mampu kuat macam dia...

Ada lagi 2 orang Danish Qayyum dengan Irfan Firdaus.. Tapi xde dalam gambar x yah cita la kan..

Kalau nak cite satu2 memang tak abis peel diorang ni..Macam2 ragam...Komplen dari cikgu2 pun banyak juga.Akupun kengkadang dulu selalu luah juga. Bukan apa, yang lelaki hiperaktif sangat.. Tang belajar bagila apa contoh sekalipun, pastu mulalah bahan kengkawan masing2... Yang pempuan plak, alahai x dgr langsung suara..Sopan santun gitu.. Selalu sangat aku lepas mengajar diorang bermonolog sendiri..x reti mengajar ke aku.. Yang pempuan angguk pun tidak geleng pun tidak.. Yang lelaki bila keluar topik dari belajar ke main aktif tapi bila bab belajar pun menikus.. Nota apatah lagi..Jarang sangat nak buat..Tulisan macam cacing ke main...

Tapi InsyaAllah macam kebiasaan bila naik Form 3 diorang dah start pulun sakan... InsyaAllah ramai yang cemerlang.. Cikgu  doakan yang terbaik untuk semua.. Good luck.. Sayang korang ketat2 walaupun tahun depan 90% confirm korang dah x nampak cikgu cikgi sesi petang.. Itu lumrah..dah biasa dah..Hehehe..

##Kelas 2 Gigih ajak makan2 plak weekend ni.. Haishh la cikgu sepanjang weekend program dah penuhla dengan family.. Maaf ye :)

No comments: