Post Terkini

Sunday, October 1, 2017

Weekend gateaway Part 1 : Bukit Tinggi, Pahang

Throwback cuti-cuti Malaysia bulan Ogos lepas.. Wuhuuu... x sangka aku datang balik kat sini.. Kalau tengok pada entry yang aku post kat sini dulu, bunyi nye macam tak nak datang kan.. Tapi perancangan Allah lebih baik. Hehehe terpaksa wehh.. sbb aku mmg nak sangat bercuti.. Nak release tension lepas melepasi tahap kritikal pentaksiran SPM..  Wahh kau muzai, orang lain pun ajar SPM gak tapi takdelah meroyan kan. Huhu.. apa nak buat wehh.. 8 tahun keja, tahun pertama je ajar SPM.. Pindah sekolah terus ajar petang.. Lari opsyen plak tu.tetiba tahun ni, terus pegang SPM. Otak aku memang terkejut.. Emosi aku?? Alhamdulillah ada Essential Oil... Bila stress diffuse je..Huhu

Kursus pun memanjang je tahun ni.. bukan sehari tapi amik kau seminggu terus sekali kursus.. Terpaksalah demi ilmu untuk ajar bebudak silibus baru tahun ni...  Oklah melalut plak aku...

So bila hari kejadian??? 26-27 Ogos 2017.. Saje aku book hotel kat sana sebab nak bersantai-santai.. 2 hari 1 malam oklah kan... Hahaha x ok sebenarnya... Wakaka..sebab apa?? nanti korang bacalah sendiri..

So sebelum gerak, kitorang lunch dulu kat Shah Alam siap-siap.. Sebab tau kat sana mahal, tapau juga Nasi Ayam siap2.. Pastu belilah apa2 untuk dikunyah malam kang.. Alhamdulillah dalam kul 3 lebih2 sampai dah ke destinasi.. Terus check in and lepak2 dalam bilik.. Lewat2 petang baru kitorang kuar bilik jalan-jalan tengok kawasan.

Tak sesak sangat macam masa first time aku datang...
Bergambar ngan abi
Gambar ngan clock tower ni wajib..
Ummi ngan Mira
Berlatar belakang kampung Portugal, Bukit Tinggi
Yayyy... ada yang volunteer tangkap gambar kami.. Thanks sis
Pandangan dari atas
Kalau dulu aku naik menara guna lift, tapi kali ni naik tangga je.. Haha en suami memula tak mau naik, tp sebab ummi volunteer dukung Mira dia on je.. Kih kih.. Mujur la lift under maintanance.. Kalau tak delah rezeki aku nak exercise.. Lepas  dah puas ronda2, kitorang tengok plak show dance diorang..Tak lama pun nengoknya, pastu terus masuk bilik..Lepak2..Bilik kitorang sebelah je ngan stage. So mmg dengarlah muziknya.. Lepak kat bilik lelama smpi kematu pastu en somi ajak jalan2 kat luar, bila aku kata xde apa kat luar dia tak caya.. Haha last2 dia kuar juga kat luar dah gelap gelita..Masuk bilik balik..Sunyi weh memalam..Kitorang layan tv je la kat bilik.. En somi kata mujur 1 malam je.. Haha haruslah 1 malam.. Mem dah penah datang kan.. So memang tak berbaloilah kalau 2 malam..Heheh



Continue...
.

No comments: